گیاهان دارویی با فعالیت ضد سرطان

 گیاهان دارویی با فعالیت ضد سرطان

چند گیاه توسط موسسه ملی سرطان به عنوان گیاهان دارنده خواص پیشگیری کننده از سرطان شناخته شده اند. این گیاهان شامل ریشه شیرین بیان، چای سبز، ترخون، اعضای خانواده سیر (سیر، پیاز و موسیر)، اعضای خانواده نعنا (ریحان، نعناها، آویشن، رزماری، مریم گلی و پونه کوهی)، اعضای خانواده زنجبیل (زنجبیل و زردچوبه) و اعضای خانواده چتریان (جعفری، گشنیز، رازیانه، زیره سیاه، کرفس، زیره سبز و شوید) هستند.

محققان فیتوکمیکال های محافظت کننده از سرطان را در این گیاهان شناسایی کرده اند. بعلاوه بسیاری از گیاهان دارویی شامل واریته ایی از فیتواسترولها، تری ترپنها، فلاونوئیدها، ساپونین ها و کاروتنوئیدها هستند که از مطالعه روی حبوبات، میوه و سبزیجات نشان داده شده است که فعا لیت حفاظتی از سرطان دارند. اینها مواد مفیدی هستند که به عنوان آنتی اکسیدانت و اسکونجرهای الکتروفیل عمل می کنند و سیستم ایمنی را تحریک می کنند. نیتروزاسیون و تشکیل ترکیب های افزایشی DNA را با مواد سرطان زا ممانعت می کنند. عملکردهای هورمونی و مسیر متابولیکی جدا شده با توسعه سرطان را ممانعت کرده و فاز i یا ii آنزیم های سم زدایی را القا می کنند.



نظرات شما عزیزان:

فاروق
ساعت7:29---6 آبان 1393
خیلی خوب واموزنده هستش
پاسخ:متشکرم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 4 آبان 1393برچسب:گیاهان دارویی با فعالیت ضد سرطان, | 7:47 | نویسنده : هاجر کردی. کارشناس ارشد زیست شناسی گیاهی از دانشگاه گلستان |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.